Cirno.pl - Najsilsza polska strona o Touhou

Czy wiesz, że w tym miejscu pojawiały się ciekawostki?

1.Wstęp

Jest to poradnik do gry Touhou 8 Imperishable Night, w którym omówię: podstawową mechanikę gry, opcje strzału oraz przekażę kilka porad.

2.Podstawy

Imperishable jest jedną z łatwiejszych części Touhou, jednak mechanika gry oraz system punktowy jest jednym z bardziej skomplikowanych w serii.

Postaram się to przybliżyć poniżej.

2.1.Strzelanie

W tej części Touhou siła strzału wzrasta wraz ze wzrostem power lvla. Moc strzału zwiększa się po osiągnięciu progów: 8, 24, 48, 80, 128(MAX), po osiągnięciu maksymalnego poziomu power wszystkie pociski na ekranie zamieniają się w punkty bonusowe. Również osiągnięcie maksymalnego poziomu powoduje możliwość zebrania przedmiotów poprzez wlecenie do PoC. Jednakowoż w tej części zebranie przedmiotów możemy wywołać focusując bez pełnego powera.

2.2.Bomby

W Imperishable Night, bomby posiadają osobny pasek wskazujący ich ilość(max 8), a ich stan resetuje się do wartości początkowej po każdej śmierci. Dodatkowe bomby można zebrać po wypadnięciu jej z przeciwnika(Duża wróżka na stage2, wróżka prawa wróżka przed Bossem Keine, duże wróżki przed Midbossem oraz Bossem stage4 po dwie, dwie bomby przed Bossem Reisen, jedna bomba po pokonaniu Midbossa Eirin) lub po zebraniu dodatkowego życia posiadajac już maksymalne 8.

Użycie bomby powoduje automatyczne zebranie wszystkich przedmiotów oraz zamianę pocisków w punkty bonusowe i wypełnienie wskaźnika w lewym rogu.

Również po trafieniu przez pocisk możemy uratować swoje życie używajac deathbomby, czas na jej użycie jest zależny od wybranej postaci oraz  tego czy jesteśmy podczas karty zaklęć.

2.3.Życia

Zdobycie dodatkowego życia wymaga od nas zebrania odpowiedniej ilości point itemów, podczas normalnej gry są to progi: 100, 250, 500, 800, 1100 natomiast podczas poziomu Extra są to progi: 200 oraz 666 point itemów.

Dodatkowe życie również wypadnie nam po pokonaniu midbossa stage3 oraz stage5. Maksymalnie możemy posiadać 8żyć, a każde następne jest zamieniane na bombę.

Po stracie życia tracimy 16 powera, jednak można odzyskać 13 które wypadnie z nas.

2.4.Znajdźki

W tej części z przeciwników wypadają następujące przedmioty:

Power item – zwiększa on nasz wskaźnik power o 1 lub 8.

aPoint item – zwiększa on nasz wynik według wartości podanej w lewym dolnym rogu, zebranie odpowiedniej ich ilości nagradza nas dodatkowym życiem. Zebranie go poniżej PoC powoduje spadek wartości.

Małe point itemy - zwiększają nasz wynik o 1/10 wartości podanej w lewym dolnym rogu.

Time orb – są to punkty bonusowe służące do zwiększenia wartości point itemów.

Życia oraz Bomby -  zebranie ich powoduje dodanie odpowiedniego bonusu.

3.Opcje strzału

W tej części mamy do dyspozycji 4 teamy oraz 8 postaci solo. Warto zauważyć, że w tej części jest podział na postacie ludzkie oraz youkai. Postacie solo odblokowuje się po przejściu gry wszystkimi teamami.

3.1. Illusionary Barrier Team

Team składający się z Reimu Hakurei oraz Yukari Yakumo.

-Posiada mniejszy hitbox.

-Posiada wydłużony czas na deathbombę.

-Pozwala na użycie deathbomby poświęcając tylko jedną bombę.

3.1a Reimu

-Nie odnosi obrażeń po kontakcie z familiarami.

-Średnia prędkość na unfocus.

-Najniższa prędkość na focus.

3.1b Yukari

-Przywołuje naprowadzaną Ran która zadaje obrażenia przeciwnikom.

-Średnia prędkość na unfocus.

-Najniższa prędkość na focus.

3.2. Aria of Forbidden Magic Team

Team składający się z Marisy Kirisame oraz Alice Margatroid

-Zwiększone pole przyciągania przedmiotów.

-Obniżony PoC.

3.2a Marisa Kirisame

-Zbieranie przedmiotów bez pełnego powera.

-Najwyższa prędkość na unfocus.

-Średnia prędkość na focus.

3.2b Alice Margatroid

-Używa lalki Shanghai do penetrowania przeciwników.

-Średnia predkość na unfocus.

-Średnia prędkość na focus.

3.3. Visionary Scarlet Devil Team

Team składający się z Sakuyi Izayoi oraz Remilii Scarlet

-Większy hitbox dla graze.

-Wypuszcza bombę po śmierci jeśli zginęliśmy mając jakąś w zapasie.

3.3a Sakuya Izayoi

-Wolniejsze opadanie przedmiotów.

-Średnia prędkość na unfocus.

-Najwyższa prędkość na focus.

3.3b Remilia Scarlet

-Posiada ustawianą chmurkę nietoperzy która rani przeciwników.

-Najwyższa prędkość na unfocus.

-Najwyższa prędkość na focus.

3.4 Netherworld Dwellers' Team

Team składający się z Youmu Konpaku oraz Yuyuko Saigyouji

-Wskaźnik człowieka skrócony o połowę

-Otrzymuje bombę po każdym poziomie jeśli posiada mniej niż 3.

3.4a Youmu Konpaku

-Duchowa połowa posiada ruchomy strzał, jeśli gramy solo można go zablokować focusem.

-Umożliwa zdobywanie time orbów poprzez strzelanie do przeciwników oraz graze.

-Najwyższa prędkość na unfocus.

-Najniższa prędkość na focus.

3.4b Yuyuko Saigyouji

-Strzela motylami obejmującymi większość planszy.

-Średnia prędkość na unfocus.

-Najniższa prędkość na focus.

*Mashowanie focusa grając Magic Teamem umożliwia zadanie największych obrażeń*

4.Scoring

Tym terminem określa się grę dla jak najwyższego wyniku punktowego w celu otrzymania wysokiego miejsca na jakiejś liście wyników, konkursie, bądź w celu zwykłego pochwalenia się czy zmierzenia swoich umiejętności. Ogólnie rzecz biorąc, w grze na punkty zaryzykowanie na trudnych atakach w celu otrzymania ich sporej ilości, bądź strategiczne zużycie bomb / żyć by zyskać ich jak najwięcej są ważniejsze, aniżeli przeżycie za wszelką cenę. O ile samo strzelanie do wrogów daje nam nieznaczne punkty, tak inne czynniki są niepomiernie bardziej ważne. Poniżej podaję sposoby na podciągnięcie naszego wyniku w górę.

4.1 Point of Collect

Point of Collect jest to obszar w górnej części ekranu powyżej którego wszystkie point itemy są automatycznie przyciągane przez postać jeśli posiadamy pełny power lub gramy na mają wartość zależną od wskaźnika w lewym dolnym rogu.

Łapanie point itemów poniżej PoC powoduje obniżenie ich wartości o kilkadziesiąt procent.

4.2 Point items

Tym mianem określa się niewielkie, niebieskie kwadraty wypuszczane przez wrogów. Zbiera się je wyłącznie w celu uzyskania wyższego wyniku punktowego. Zebrane na maksymalnej wysokości, przez Point of Collection (linię na górnej części ekranu, po której przekroczeniu są przyciągane), bądź przez wypełnienie wskaźnika dają maksymalną wartość, określoną w lewym dolnym rogu. Zebranie przedmiotów mając wypełniony wskaźnik człowieka zwiększa ich wartość dwukrotnie.

Zebranie point itemów poniżej PoC skutkuje drastycznym spadkiem ich wartości nawet do 1/5 u dołu ekranu.

Ponadto w tej części występują małe point itemy dające 1/10 wartości normalnego point itema.

Podstawowa wartość point itemów przedstawiona jest w poniższej tabeli.

Poziom trudności Wartość początkowa*
Easy 60,000
Normal 100,000
Hard 200,000
Lunatic 300,000
Extra 300,000

Wartość zwiększa się o 10 za każde dwa zebrane orby.

*W tej części nie ma górnego limitu wartości point itemów.

4.3 Graze

Ominięcie pocisku w obszarze grazeboxa zwiększa wskaźnik graze o 1 oraz wpływa na premie punktowe, każdy pocisk można wygrazować tylko raz(nie dotyczy to laserów które można grazować dwukrotnie).

Tabelka wartości grazu.

Wskaźnik youkai Wartość punktowa

Licznik

graze

Youmu solo Ghost Team Inne Teamy
-50% to -30% -50% to -30% -100% to -80% 6,000 3
-30% to -20% -30% to -20% -80% to -20% 4,000 2
-20% to 20% -20% to 20% -20% to 20% 2,000 1
20% to 30% 20% to 80% 20% to 80% 4,000 1
30% to 50% 80% to 100% 80% to 100% 6,000 1

W tej części wpływa on na zdobywanie time orbów jeśli mamy odpowiednio wypełniony wskaźnik youkai.

Graze również odgrywa ważną rolę w przypadku łapania kart zaklęć przeciwników, im więcej orbów zdobywasz przez graze tym większy jest bonus za złapanie karty, na niektórych atakach może on wynieść ponad 20milionów punktów.

FairyChat